24 sty 2015

Lipstick Store


Historia szminek:
Szminkę rozsławiła Elżbieta I. W XVI wieku to brytyjskie kobiety zaczęły "barwić usta". Prawdziwy przełom był 1883 r. to właśnie tego roku otworzono wystawę w Amsterdamie, na której została zaprezentowana współczesna szminka, inaczej farba do ust. 
W 1905 chemiczka Hazel Bishop, założycielka firma Hazel Bishop Inc, wymyśliła szminkę, która nie rozmazywała się na ustach. Szminkę w sztyfcie wynaleziono w 1910r.
 W 1930 r. firma Max Factor wprowadziła na rynek pierwszy błyszczyk do ust. Wszystko jednak zmieniło się po wojnie. 
W 1952 r. przeprowadzono kampanię reklamową pod hasłem "Ogień i lód", w ten sposób szminka została najbardziej polarnym kosmetykiem na całym świecie. 




10 komentarzy:

  1. Uwielbiam szminki! :) Super pomysł na post.

    www.laura-ss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie dowiedzieć się historii szminek :)
    lifes-in-the-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie używam, bo zawsze mam je na zębach :( choć strasznie mi się podobają!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam że to królowa wprowadziła tą modę :) heh dobra nazwa, farba do ust :D
    bardzo ładny kolor i intensywny ten na ustach pokazany :D

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ja niestety mam za małe usta i nie ma takiego efektu jak na dużych. :)
    Pozdrawiam i zapraszam :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy post ;) w sumie nigdy się tym nie intesowalam ; p
    może wspólna obserwacja? ;)zacznij I napisz a na pewno się odwdziecze ;)
    jtere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń